Přeskočit na navigaci

Nacházíte se zde: Úvodní stránka » Články » 1. fáze Vltavské promenády


Články o pražských hřištích

Související

Poslední články

Nejčtenější

1. fáze Vltavské promenády [5.6.2007]

Autor: MČ Praha 1 | Městská část: Praha 1

Starosta MČ Praha 1 Petr Hejma a starostka MČ Praha 2 Jana Černochová iniciovali společné setkání s vedením společnosti Parking Praha za účelem koordinace 1. fáze revitalizace pražských nábřeží. Společně chtějí dohlížet na to, aby projekt Vltavká promenáda splnil svůj účel a aby na náplavkách vznikl prostor pro kulturní, společenské a sportovní aktivity.

1. etapa projektu Vltavská promenáda bude dokončena do konce roku 2007. Návrh respektuje původní funkce pražských nábřeží a řeší jejich komplexní využití pro potřeby města ve XXI. století.

Dojde k oživení náplavek na pravém břehu Vltavy v délce cca 5000 metrů - od Vyšehradu po ostrov Štvanice. Předpokladem revitalizace náplavek je přemístění parkovišť lodí umístěných v současnosti podél Dvořákova nábřeží do nově navrhovaných pozic na Rašínově nábřeží s alternativou na protilehlé levobřežní straně na nábřeží Edvarda Beneše. Veřejné parkování aut bude výrazně omezeno. Dojde k vytvoření nové infrastruktury s turistickým zázemím a městským vybavením (integrované sloupy s napojením na sítě, úvazové prvky, typizované přístavní pontony, osvětlení, mobiliář).

Na náplavkách přibudou restaurace, občerstvovací oazy, WC, půjčovny plavidel, dětská hřiště, pláže, plovárny. Po celé délce náplavek povede cyklostezka. Zásadní pohled se zaměří na možnosti uměleckých, kulturních a společenských aktivit. Doplňkem ostrovních aktivit v tzv. "Malých Benátkách" na Střeleckém ostrově a Žofíně, by se staly plovoucí pontony umístěné před Smetanovým nábřežím s možným přístupem z náplavky před pomníkem císaře Františka I. V budoucnu - ve 2. etapě rozvoje území kolem řeky se počítá se zavedením vodních taxi, se zřízením kotvišť pro sportovní a rekreační lodě turistů, restaurací na vodě a také vodní tramvaje, která by měla být napojena na síť veřejné dopravy - měla by křižovat Vltavu a sítí pevných zastávek by měla zpřístupnit oba břehy Vltavy v historické části Prahy.

Starostové Prahy 1 a 2 se shodují, že příklady z Londýna, Hamburku, Berlína a dalších světových metropolí ukazují, že dobrý projekt využití řeky a přilehlého okolí může velmi příznivě ovlivnit tvář města. Jsou připraveni spolupracovat na projektech, které budou ku prospěchu rozvoje hlavního města.

↑ Nahoru

Komentáře

Komentářů: 0

Dosud nebyl vložen žádný komentář.


Vyhledávání
Tipy:
Levný webhosting

Hledáte spolehlivý a levný webhosting? Pak vyzkoušejte Český hosting. Jeden program se vším co potřebujete pro své www stránky.